• Pénzügy Sziget
    • Számvitel
    • Adózás
    • Jog
    • Pénzügyek
    • Vezetés
      • Termelés, szolgáltatás
      • Piac
      • Minőség
      • Innováció
      • EEG
      • Vállalatok
      • Stratégia és tervezés
      • Vállalat pénzügyi koncepciója
      • Vállalat külső környezete
      • Válságmenedzselés
      • Állam gazdasági szerepe
      • Üzlethez kapcsolódó fogalmak
      • Üzleti etika tételek
      • 0743-06/1
      • Vállaltgazdálkodási feladatok
      • Vezetés-szervezés
      • Stratégia
    • Közgazdaság
    • Marketing
    • Statisztika
    • Ellenőrzés
    • Munkaerőpiac
    • Logisztika
    • Kereskedelem
    • Humánerőforrás
    • Tételsor
    • Vámismeret
  • Régi pénzek

Van egy ötlete?

  • Javaslatot tehet,
  • publikálhat,
  • küldhet tananyagot,
  • könyvbemutatót írhat,
  • véleményt mondhat,
  • kereshet:
    • oktatót,
    • üzleti partnert,
    • szállítót,
    • kivitelezőt,
  • és reklámozhat is.

Minden releváns témában.

info@penzugysziget.hu

  1. Ön itt van:  
  2. Pénzügy Sziget
  3. Vezetés

1997-06 Vállalatgazdálkodási feladatok

Articles
01.a A vállalati stratégia szerepe a vállalkozások tevékenységében, a stratégiakészítés lépései, azok tartalma. A stratégiakészítés lehetséges szintjei, a funkcionális stratégiák típusai.
01.b A minőségellenőrzés keretében alkalmazható módszerek, a minőségellenőrzés alapvető típusai. A minőségjavításban használható eljárások.
02.a A vezetési funkciók és azok tartalma. A vezető által betöltendő szerepek és azok jellemzői.
02.b A marketingkommunikáció és az elosztási csatornák (értékesítési helyek) lényeges elemei, szerepük, jellemző eszközeik.
03.a A marketingmix szerepe a vállalkozás marketingstratégiájában. A marketing mix tényezői, azok tartalma.
03.b A szolgáltatás fogalma, jellemző vonásai, csoportosítási lehetőségei.
04.a A vállalati stratégia főbb típusai a versenyhelyzet szerint, azok jellemzői. A vállalat küldetése és működési köre, lényegi kérdései.
04.b A munkaszervezet strukturális jellemzői, az egyes strukturális jellemzők tartalma, szerepük a szervezeti struktúra kialakításában.
05.a A vállalkozás fogalma, eltérése és azonossága a vállalat fogalmával. A vállalkozások lehetséges szervezeti-jogi formái, csoportosításuk.
05.b A teljes körű minőségirányítás (TQM) megközelítési alapkérdései, alapvető céljai.
06.a A marketingkoncepció tartalma és szerepe. A termékmarketing helye, kategóriái, feladatai.
06.b A vezetés fogalma, lényegi kérdései, a vezetés szintjei, a vezetői képességek tartalma.
07.a Az ipari termelés fogalma, jellemző vonásai, főbb csoportjai a termelés méretnagysága, illetve a gyártási rendszer lényege szerint.
07.b A vállalati árpolitika tartalma, céljai. Az alkalmazható árképzési módszerek és azok sajátosságai.
08.a A marketing fogalma, a marketingstratégia célrendszere. A marketingkoncepció kidolgozása során elvégezhető piacvizsgálat elemei, területei.
08.b A mátrixszervezet jellemzői, létrehozásának feltételrendszere, működtetésének előnyei, hátrányai.
09.a A vállalati stratégia fogalma, szerepe a vállalkozások életében. A stratégiakészítés lehetséges módozatai, a tervkészítés lépései. A stratégia megvalósítása és a visszacsatolás szerepe.
09.b A munkaszervezet alaptípusai, az egyes típusok sajátosságai a struktúrát meghatározó jellemzők figyelembevételével.
10.a A minőség fogalma, értelmezési lehetőségei. A minőséggel, minőségbiztosítással összefüggő vállalati tevékenységek. A minőségellenőrzés alapvető típusai.
10.b A konszern, ill. holding szervezet jellemzői, típusai.
11.a A vállalkozás szervezetét befolyásoló belső adottságok tényezői, azok hatása a vállalkozás tevékenységére, szervezetére. A szervezeti folyamatok irányításának alrendszerei.
11.b A minőség szerepe a vállalkozások versenypozíciójában, a minőség fogalmának sajátosságai. A minőségbiztosítással kapcsolatos vállalati tevékenységek rendszere.
12.a A vezetés fogalma, lényegi kérdései. A vezetői döntéshozatal összetevői. A döntéshozói típusok.
12.b A divizionális szervezet jellemzői, kialakításának feltételei, előnyei-hátrányai.
13.a A vállalkozás lényege, belső érintettjei és azok céljai. A vállalkozások külső környezetének fontosabb elemei, azok hatása a vállalkozások gazdálkodására.
13.b A termelési stratégia tartalmi elemei, a termelés tervezési területei.
14.a A marketing fogalma, a marketingkoncepció szerepe, tartalma, kidolgozási lépései. A vállalkozások célpiacon betölthető szerepei, azok jellemzői.
14.b A funkcionális szervezeti forma jellemzői, létrehozásának feltételrendszere, működtetésének előnyei, hátrányai.
15.a A vezetői feladat, hatáskör, felelősség fogalma, főbb kérdései, egyensúlyi követelménye. A tulajdonosi szervezet fogalma, elemei.
16.a A problémamegoldás és a döntés folyamata. A döntéshozatal módja. A döntés típusai.
16.b A termékéletciklus-elemzés szerepe, szakaszai, azok jellemzői, a megállapítások felhasználási lehetőségei a marketingben.
17.a A marketingkommunikációs mix elemei, szerepük, céljuk a vállalat marketingtevékenységén belül.
17.b A nemzetközi vállalatok sikeres stratégiái. A stratégiai szövetségek formái.
  • Adatvédelem
  • Impresszum
  • Rólunk mondták