Pénzügy Sziget
Pénzügy Sziget
Számvitel
Adózás
Jog
Pénzügyek
Vezetés
Termelés, szolgáltatás
Piac
Minőség
Innováció
EEG
Vállalatok
Stratégia és tervezés
Vállalat pénzügyi koncepciója
Vállalat külső környezete
Válságmenedzselés
Állam gazdasági szerepe
Üzlethez kapcsolódó fogalmak
Üzleti etika tételek
0743-06/1
Vállaltgazdálkodási feladatok
Vezetés-szervezés
Stratégia
Közgazdaság
Marketing
Statisztika
Ellenőrzés
Munkaerőpiac
Logisztika
Kereskedelem
Humánerőforrás
Tételsor
Vámismeret
Régi pénzek
Mit keres?
Keresés
Van egy ötlete?
Javaslatot tehet,
publikálhat,
küldhet tananyagot,
könyvbemutatót írhat,
véleményt mondhat,
kereshet:
oktatót,
üzleti partnert,
szállítót,
kivitelezőt,
és reklámozhat is.
Minden releváns témában.
info@penzugysziget.hu
Ön itt van:
Pénzügy Sziget
Vezetés
1997-06 Vállalatgazdálkodási feladatok
Articles
Cím
01.a A vállalati stratégia szerepe a vállalkozások tevékenységében, a stratégiakészítés lépései, azok tartalma. A stratégiakészítés lehetséges szintjei, a funkcionális stratégiák típusai.
01.b A minőségellenőrzés keretében alkalmazható módszerek, a minőségellenőrzés alapvető típusai. A minőségjavításban használható eljárások.
02.a A vezetési funkciók és azok tartalma. A vezető által betöltendő szerepek és azok jellemzői.
02.b A marketingkommunikáció és az elosztási csatornák (értékesítési helyek) lényeges elemei, szerepük, jellemző eszközeik.
03.a A marketingmix szerepe a vállalkozás marketingstratégiájában. A marketing mix tényezői, azok tartalma.
03.b A szolgáltatás fogalma, jellemző vonásai, csoportosítási lehetőségei.
04.a A vállalati stratégia főbb típusai a versenyhelyzet szerint, azok jellemzői. A vállalat küldetése és működési köre, lényegi kérdései.
04.b A munkaszervezet strukturális jellemzői, az egyes strukturális jellemzők tartalma, szerepük a szervezeti struktúra kialakításában.
05.a A vállalkozás fogalma, eltérése és azonossága a vállalat fogalmával. A vállalkozások lehetséges szervezeti-jogi formái, csoportosításuk.
05.b A teljes körű minőségirányítás (TQM) megközelítési alapkérdései, alapvető céljai.
06.a A marketingkoncepció tartalma és szerepe. A termékmarketing helye, kategóriái, feladatai.
06.b A vezetés fogalma, lényegi kérdései, a vezetés szintjei, a vezetői képességek tartalma.
07.a Az ipari termelés fogalma, jellemző vonásai, főbb csoportjai a termelés méretnagysága, illetve a gyártási rendszer lényege szerint.
07.b A vállalati árpolitika tartalma, céljai. Az alkalmazható árképzési módszerek és azok sajátosságai.
08.a A marketing fogalma, a marketingstratégia célrendszere. A marketingkoncepció kidolgozása során elvégezhető piacvizsgálat elemei, területei.
08.b A mátrixszervezet jellemzői, létrehozásának feltételrendszere, működtetésének előnyei, hátrányai.
09.a A vállalati stratégia fogalma, szerepe a vállalkozások életében. A stratégiakészítés lehetséges módozatai, a tervkészítés lépései. A stratégia megvalósítása és a visszacsatolás szerepe.
09.b A munkaszervezet alaptípusai, az egyes típusok sajátosságai a struktúrát meghatározó jellemzők figyelembevételével.
10.a A minőség fogalma, értelmezési lehetőségei. A minőséggel, minőségbiztosítással összefüggő vállalati tevékenységek. A minőségellenőrzés alapvető típusai.
10.b A konszern, ill. holding szervezet jellemzői, típusai.
11.a A vállalkozás szervezetét befolyásoló belső adottságok tényezői, azok hatása a vállalkozás tevékenységére, szervezetére. A szervezeti folyamatok irányításának alrendszerei.
11.b A minőség szerepe a vállalkozások versenypozíciójában, a minőség fogalmának sajátosságai. A minőségbiztosítással kapcsolatos vállalati tevékenységek rendszere.
12.a A vezetés fogalma, lényegi kérdései. A vezetői döntéshozatal összetevői. A döntéshozói típusok.
12.b A divizionális szervezet jellemzői, kialakításának feltételei, előnyei-hátrányai.
13.a A vállalkozás lényege, belső érintettjei és azok céljai. A vállalkozások külső környezetének fontosabb elemei, azok hatása a vállalkozások gazdálkodására.
13.b A termelési stratégia tartalmi elemei, a termelés tervezési területei.
14.a A marketing fogalma, a marketingkoncepció szerepe, tartalma, kidolgozási lépései. A vállalkozások célpiacon betölthető szerepei, azok jellemzői.
14.b A funkcionális szervezeti forma jellemzői, létrehozásának feltételrendszere, működtetésének előnyei, hátrányai.
15.a A vezetői feladat, hatáskör, felelősség fogalma, főbb kérdései, egyensúlyi követelménye. A tulajdonosi szervezet fogalma, elemei.
16.a A problémamegoldás és a döntés folyamata. A döntéshozatal módja. A döntés típusai.
16.b A termékéletciklus-elemzés szerepe, szakaszai, azok jellemzői, a megállapítások felhasználási lehetőségei a marketingben.
17.a A marketingkommunikációs mix elemei, szerepük, céljuk a vállalat marketingtevékenységén belül.
17.b A nemzetközi vállalatok sikeres stratégiái. A stratégiai szövetségek formái.