Pénzügy Sziget
  • Pénzügy Sziget
    • Számvitel
    • Adózás
    • Jog
    • Pénzügyek
    • Vezetés
    • Közgazdaság
    • Marketing
      • A marketing és marketing-mix
      • A piac és piackutatás
      • Bormarketing
      • Reklámelmélet és gyakorlat
      • Marketing alapismeretek tételek
      • Marketing tételek
      • Turizmusmarketing fogalmak
      • 0062-06/1
    • Statisztika
    • Ellenőrzés
    • Munkaerőpiac
    • Logisztika
    • Kereskedelem
    • Humánerőforrás
    • Tételsor
    • Vámismeret
  • Régi pénzek

Van egy ötlete?

  • Javaslatot tehet,
  • publikálhat,
  • küldhet tananyagot,
  • könyvbemutatót írhat,
  • véleményt mondhat,
  • kereshet:
    • oktatót,
    • üzleti partnert,
    • szállítót,
    • kivitelezőt,
  • és reklámozhat is.

Minden releváns témában.

info@penzugysziget.hu

  1. Ön itt van:  
  2. Pénzügy Sziget
  3. Marketing
  4. Marketing tételek

Marketing tételek

Articles
Cím
01. A marketing fogalma. A marketing filozófia fejlődésének főbb szakaszai. (A vállalkozási koncepciók bemutatása)
03. A keresletet meghatározó tényezők. (szükséglet, igény, vásárlóerő fogalmai) A fogyasztói magatartást befolyásoló főbb tényezők. A vásárlási folyamat, vásárlási szerepkörök.
04. A szervezeti piacok marketing stratégiája (beszerzés, döntés, szerepkörök, vevőtípusok) A kormányzati piac és a közbeszerzés jellegzetességei.
05. A piac szegmentálása. A piaci rések hasznosítása. Jellemző versenystratégiák.
06. Célcsoport képzés, pozicionálás. Az STP stratégiák ismertetése példákkal illusztrálva.
07. A termék fogalma, csoportosítása. Termékfejlesztési döntések. Egy új termék kifejlesztésével kapcsolatos marketing teendők.
08. Termékpolitikai döntésekhez kapcsolódó elemzési eljárások (BCG mátrix, ABC elemzés, termék-mix kínálati kocka, életgörbe elemzés. Marketingmix az életgörbe egyes fázisaiban.)
09. Az árkialakítás piaci tényezői. (A vevők, szállítók, versenytársak ármagatartása.) Főbb árképzési elvek.
11. A disztribúciós rendszer fogalma, és elemei (akvizíciós és logisztikai szempontok).
12. Marketing csatornapolitika (Döntés a csatorna hosszáról, szélességéről, az értékesítési utak számáról. A szereplők kiválasztása , a tagok funkciói befolyásolásuk módja.)
13. A kereskedelem fejlődési tendenciái. A közvetlen értékesítés formái, működési elvei (direkt marketing, MLM)
14. A vertikális marketing rendszer. Piacbefolyásoló stratégiák az értékesítési csatornákban.
15. A kínálat. Versenytársak - verseny és/vagy együttműködés. (Versenytényezők, belépési és kilépési korlátok, a vevők és a szállítók alkupozíciói.)
18. A kommunikációs modell lényege. A kommunikációs mix elemei.
19. Ismertesse a SP eszközeit és módszereit. Melyek a PR alanyai és céljai. A below-the-line fogal
20. Ismertesse a PS formáit. Hol kap nagy hangsúlyt a személyes eladás és miért ? A reklám fogalma,
21. A MIR fogalma és alrendszerei. Az információkkal szembeni követelmények. A marketing kutatás fun
22. A piackutatás tervezése és szervezése. A piackutatás típusai az információk jellege és a kutatás
23. Mit értünk szekunder kutatáson és melyek a forrásai? Ecsetelje alkalmazásának lehetőségeit és ko
24. A primer vizsgálatok fogalma és alkalmazási területei. Melyik módszerrel, milyen információk gy
25. Melyek a megkérdezéses kutatás típusai, módszerei, s ezeket mi jellemzi? Milyen szerepet játszik
26. Milyen mintavételi eljárásokat ismer? Melyik módszer mennyiben tesz eleget a reprezentáció igény
27. Melyek a kérdőívszerkesztés aktuális szabályai, milyen típusú kérdőíveket alkalmazhatunk?
28. A megkérdezés utáni munkafázisok. (Ellenőrzés, kódolás, a kérdőívek feldolgozásának módszerei. M
29. A megfigyelés szerepe, fajtái alkalmazási területei. Tesztpiacok szervezése. Kísérletek, tesztek
30. A marketing kutatás alkalmazási területei, módszeri, előnyei, hátrányai.
  • Adatvédelem
  • Impresszum
  • Rólunk mondták