Pénzügy Sziget
Pénzügy Sziget
Számvitel
Adózás
Jog
Pénzügyek
Vezetés
Közgazdaság
Marketing
A marketing és marketing-mix
A piac és piackutatás
Bormarketing
Reklámelmélet és gyakorlat
Marketing alapismeretek tételek
Marketing tételek
Turizmusmarketing fogalmak
0062-06/1
Statisztika
Ellenőrzés
Munkaerőpiac
Logisztika
Kereskedelem
Humánerőforrás
Tételsor
Vámismeret
Régi pénzek
Mit keres?
Keresés
Van egy ötlete?
Javaslatot tehet,
publikálhat,
küldhet tananyagot,
könyvbemutatót írhat,
véleményt mondhat,
kereshet:
oktatót,
üzleti partnert,
szállítót,
kivitelezőt,
és reklámozhat is.
Minden releváns témában.
info@penzugysziget.hu
Ön itt van:
Pénzügy Sziget
Marketing
Reklámelmélet és gyakorlat
Reklámelmélet és gyakorlat
Articles
Cím
01. A mellékelt esettanulmány alapján elemezze és értékelje a vállalat működését az alapítástól a piacra lépésig, majd napjainkig! Fogalmazza meg a cég filozófiáját, küldetését! Elemezze a vállalat működését befolyásoló belső és külső tényezőket.
02. Mutasson be három terméket a mellékelt források felhasználásával, melyeknél fontos szerepet játszik a formatervezés! Mi a különbség a márka és a védjegy között? Amennyiben Önnek kellene védjegyet kialakítania, akkor milyen szempontokat venne figyelembe a tervezésnél?
03. Ön egy vállalat kreatív szakembere. Feladatként kapja, hogy készítsen elő egy ATL kampányt. Milyen kérdésekre kell választ kapnia ahhoz, hogy elkezdhesse a munkát? Válaszait indoklással támassza alá! A kapott információk alapján (a mellékelt források felhasználásával) írja meg a briefet!
04. Kreatív elemei alapján elemezze a mellékelt hirdetéseket! Értelmezze tartalmukat és a tipográfiai megoldásokat! Milyen reklámhordozókban helyezné el ezeket az eszközöket? Válaszát érvekkel is támassza alá!
05. Hasonlítsa össze a reklámforgatókönyv típusait! Érveljen valamelyik megvalósítása mellett egy szabadon választott termék vagy szolgáltatás esetén! A reklámfilm szinopszisára vonatkozóan is adjon ötleteket! Válaszát indokolja is!
06. Egy vendéglátói ipari vállalkozás, melynek Ön a marketinges munkatársa, 10 éves jubileumát ünnepli ebben a hónapban. Kávékülönlegességeket és cukrászati készítményeket kínálnak igényesen kialakított kávézóikban! Milyen reklámajándékokkal lepné meg vendégeit, illetve partnervállalatait? Indokolja is válaszait!
07. Foglalja össze a reklámkampány-időszak kiválasztásának kritériumait! Mit jelent a kampány dinamikája? Elemezze és értelmezze a mellékelt ábrán a kampányok dinamikáját! Hozzon példákat az egyes kampánydinamikákra!
08. A mellékelt közzétételi terv(ek) alapján határozza meg az adott termék/szolgáltatás reklámkampányának célcsoportját, eszközeit, média-mixét és dinamikáját! Válaszát indokolja!
09. Melyek a reklámtevékenység jogi szabályozásának fő elemei, elvei? Ismertesse a legfontosabbakat! Fogalmazza meg az etika szerepét a reklámban! Említsen (a mellékelt források felhasználásával) Ön szerint etikátlan reklámmegoldásokat!
10. Mutassa be az eladáshelyi reklámeszközök alkalmazásának szerepét a vállalkozások működésében! Milyen POS eszközöket javasolna egy kisvállalkozást működtető kiskereskedő számára, aki élelmiszerek értékesítésével foglalkozik? Csak megvalósítható, azaz költségkímélő megoldásokban gondolkodjon, és válaszát indokolja meg!
11. A mellékelt fotók alapján, melyek üzletek belső kiállítását és külső képét mutatják be, elemezze a kiskereskedelmi egység eladáshelyi reklám eszközeit, és alkalmazásuk indokait! Hogyan vizsgálná a POS kampány hatékonyságát? Milyen változásokat javasolna az üzletvezetőknek? Véleményét indokolja is!
12. Egy helyi vállalkozás felkéri Önt, mint kreatív szakembert, hogy szervezzen a cég számára egy promóciós eseményt, melyen a fogyasztó találkozhat a termékével/szolgáltatásaival. Milyen szempontok alapján és milyen információk birtokában kezd hozzá az esemény megszervezéséhez és lebonyolításához? Válaszában konkrét terméket/szolgáltatást jelöljön meg!
13. Ön egy termelővállalat értékesítési asszisztense. Az előállított terméket a viszonteladói hálózaton keresztül szeretné a piacra bevezetni. Dolgozzon ki a kereskedőket ösztönző programot, amelynek hatására terméke forgalmazási mutatói javulnak! A termékleírást a mellékletben találja!
14. Jellemezze a direkt marketingakciók előnyeit és hátrányait! Amennyiben egy direkt marketingakció célcsoportjai a fogyasztók, úgy milyen eszközöket választana? Döntését a mellékelt források felhasználásával indokolja!
15. Ön egy élelmiszeripari részvénytársaság munkatársaként azt kapja feladatként, hogy válogatás során keressen megfelelő hostesseket, mivel kostolókat rendeznek új joghurtkészítményük megismertetésére. Milyen szempontok szerint fogja a jelentkezőket értékelni? Melyek azok az ismeretek, amelyeket a kiválasztottaknak el kell sajátítaniuk?
16. Ön egy kozmetikumokat forgalmazó részvénytársaság kommunikációs asszisztense. A közeljövőben a cég fennállásának 10 éves jubileumát ünneplik. A kommunikációs igazgató megbízza Önt, hogy tervezze meg az évforduló alkalmából a promóciós, és ehhez kapcsolódóan a direkt marketing tevékenységüket. Ismertesse az alkalmazható promóciós eszközöket, valamint a direkt marketing tevékenység előkészítéséhez kapcsolódó feladatokat, jogszabályi valamint etikai előírásokat!