Marketing fogalma

Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényei kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt terméket és szolgáltatást. Tágabb értelemben a vállalt egészére kiterjedő szemléletmód. Kiterjesztett értelemben jelenti minden értékkel rendelkező jószág cseréjét.
A marketing az 1990-es évek elején termelésközpontú, a termékeket egyszerűen csak eladták, nem figyelték a piaci környezetet. Az 1930-as években kínálat-orientált a termelési kapacitás minél jobb kihasználása. Az 1940-es évek „a fogyasztó a király” a vevő igényeire figyel. Az 1950-es évek az Erectrik Campany megfigyelése szerint: meg kell mutatni a gyártóknak, hogy mit vár a fogyasztó. Napjainkban piackutatás, piacfejlesztés.
A marketing eszközök optimális eredményt adó kombinatív alkalmazása a marketing-mix.

A marketing-mix elemei: a "4P"

PRODUCT (termék): bármi, amivel szükséglet kielégíthető

A termékek lehetnek:

Termékek tárgyiasultság szerint:

Termékek rendeltetés szerint:

A termékfejlesztés az ötletek bevezetésétől a piacra való bevezetéséig tart. Fontos része a csomagolás és a márkahűség kialakítása. A termék piaci életgörbéjétől függően változik a várt nyereség.

PRICE (ár): a termék, szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke

Árpolitikai célok:

PLACE (értékesítési csatorna): ahol a termék eljut a fogyasztóhoz

Az értékesítés lehet:

PROMOTION (reklám): marketingkommunikációés értékesítéssel kapcsolatos tevékenységek

Reklám részei:

Találatok: 31834