A kommunikáció egymással kapcsolatban álló emberek jelrendszere, amellyel képesek egymásnak információt átadni. A kommunikációs folyamat legalább két személy között kommunikációs eszközök közvetítésével lezajló információcsere. A kommunikáció különösen fontos a menedzsment számára, mivel a menedzser e folyamaton keresztül érvényesíti kapcsolatát környezet, vevőtársai, beosztottai felé.
A szervezeti kommunikáció feladatai a következők:
- tudatosítani az emberekben, merre tart a szervezet
- tájékoztatni a dolgozókat a szervezetet befolyásoló főbb kérdésekről
- biztosítani a munkatársak számára a szükséges információkat
- tájékoztatni az embereket, hogy mit várnak el tőlük
- feltárni a munkatársak ötleteit és véleményeit
A sikeres vezetés egyik fontos feltétele a kommunikáció iránti érzék. Mielőtt a kommunikáció elkezdődne, a menedzsmentnek el kell döntenie, milyen kommunikációs eszközhöz nyúljon. A kommunikációs eszközök lehetnek:
- szóbeli (verbális)
- írásos (nonverbális)
- vizuális