A hiteligénylés és a cenzúrabizottság döntése
A hiteligénylő ügyfél a bank rendelkezésére bocsátja a szükséges dokumentumokat és információkat, melyek hitelességét a bank kijelölt ügyintézője ellenőrzi.
A banki ügyintéző feladata:
- Ellenőrzi az iratok hitelességét
- Megvizsgálja a mérlegadatokat
- Helyszíni tapasztalatok felmérése, jegyzetelése
- Megbecsüli az ügyfél hitelképességét, az esetleges kockázatokat
- Pozitív vélemény esetén összeállítja a cenzúrabizottság részére az előterjesztést a hitel engedélyeztetéséhez:
Az előterjesztésnek a jogszabályi előírásokon kívül további szigorú formai és tartalmi követelményeknek kell megfelelni, melyeket minden intézmény belső szabályzata határoz meg.
Íme néhány példa a tartalmi követelmények tekintetében:
- azonosítók
- az ügyfél jogi státusza
- az ügyfél korábbi kapcsolata a bankkal
- az ügyfél gazdálkodása
- az ügyfélminősítés eredménye
- az ügyfél bemutatása
- likviditási terv a futamidő alatt
- fedezet és hitelbiztosítékok
- javaslat a hitel paramétereire
- ügyintéző véleménye, hogy javasolja-e a hitelt
- hitellel kapcsolatos kondíciók
- felszámított kamat
- kezelési költség
- különböző díjak és jutalékok