A vezető feladatcsoportjai:

  • A feladat / szervezet vezetése (irányítása)
  • Az emberek vezetése (irányítása)
  • A munkafolyamat vezetése (irányítása)

A vezetésnek a szervezet egésze, illetve az egyes feladatok kapcsán meghatározott feladatokat kell ellátnia:

  • Tervezés: a cél(ok) kitűzése, folyamatok meghatározása
  • Szervezés: a folyamatok működésének megalapozása
  • Ellenőrzés: az elért eredmény összevetése a céllal

Illetve:

  • A beosztottak irányítása a szervezet feladatainak ellátása céljából.
    Központi kérdése: a beosztottak erőfeszítései a szervezeti célok elérésének irányába koncentrálódjanak.
  • A termék, illetve szolgáltatás előállítási folyamatának irányítása.
    Tartalma:
    1. A meghatározott folyamatok véghezvitele
    2. Az erőforrások felhasználásának koordinációja a kívánt output elérése érdekében

Szükséges vezetői képességek és ismeretek:

  • Az emberi szükségletek rendszere (és kielégítésük módja)
  • Motiváció (a szükségletek kielégítéséhez kapcsolódóan)
  • Kommunikáció
  • Koordinációs eszközök