Marketingkoncepció:
A vállalat eredményes működése és fejlődése érdekében ki kell alakítani a megfelelő marketingkoncepciót. Az előkészítés érdekében a vállalatnak fel kell tárnia, hogy működése körében milyen kielégíthető szükségletekkel és milyen potencionális vásárlókkal lehet számolni.
A marketingkoncepció kialakításánál figyelembe kell venni a következőket:
- vállalat külső környezete,
- potencionális vásárlók,
- potencionális versenytársak,
- piaci versenyviszonyok.
A marketingkoncepció kidolgozásának folyamatában el kell készíteni a piaci szegmentációt.
Termékmarketing:
A termékmarketinget tekinthetjük a marketingmix legfontosabb elemének. A termékek bemutatása révén a vásárlók meg tudják és feltudják ismerni a különböző termékeket, márkákat.
Termékmarketing kategóriái:
- termékek legfontosabb jellemzői
- termékminőség
- piaci pozíció
- életciklus
- márka
- csomagolás, címkézés
- garanciák
- kapcsolódó szolgáltatások