A vállalati stratégia fő feladata a tartós versenyelőny kialakítása. Alapvető kérdés, amelyet tanulmányozni kell hogy a vállalat milyen téren, milyen eszközökkel és mely célcsoportnál kíván tartós versenyhelyzetet elérni?
A vállalati stratégia főbb típusai:
Költségvezető stratégia: a cég széles piaci skálán jelenik meg, ugyanakkor alacsony költségei miatt alacsony árral magas piaci részesedést tud megszerezni.
Megkülönböztető stratégia: a termék kiemelkedően jó ezért a fogyasztók hajlandóak érte magasabb költséget fizetni.
Koncentráló stratégia: a cég hatékonyabban igyekszik a fogyasztók igényeihez alkalmazkodni, meghatározott piaci szegmensben
A küldetés határozza meg, hogy a vállalat milyen piaci igényeket hogyan akar kielégíteni. A küldetésből kiindulva meg kell határozni konkrétan a működési kört.
A működési kör meghatározásának lényegi kérdései:
- Melyek azok a fogyasztói csoportok, amelyeknek igényeit kiakarjuk elégíteni?
- Melyek azok a módszerek, eljárások, amelyekkel a piaci igényeket kielégítjük?