A marketingkommunikáció elemei egymástól nem elszigetelten, hanem összefonódva fejtik ki hatásukat. Ezért tervezésüket, működtetésüket gondosan össze kell hangolni. A marketing szakembereknek el kell dönteni, hogy az egyes célpiacokon a marketingkommunikáció egyes elemeit milyen mértékben célszerű használni. Különböző piacokon nem azonos hatásfokúak az egyes marketingkommunikáció elemek.

Elosztási csatornák: A vállalat által előállított termékek többféle úton juthatnak el a felhasználóhoz. A legtöbb vállalat nem közvetlenül juttatja el termékeit, hanem közvetítőkön keresztül. Közvetítő két csoportja a kis ill. nagykereskedők. Különböző elosztási csatornák működhetnek, attól függően, hogy a termelő és végső fogyasztó között hány közvetítő helyezkedik el. A vállalati vezetés lényeges feladata a lehetséges elosztási csatornák feltárása ezek értékelése, majd a legkedvezőbb kiválasztása.

Marketingkommunikáció elemei:

1. Reklámozás: fogyasztók és a közönség tájékoztatására használható. A reklám lehet országos vagy helyi jellegű, lehet termelői vagy kereskedői, tárgya szerint lehet: termék családot reklámozó, márkareklám, cégreklám Reklámhordozók lehetnek: tv, rádió, újságok, plakátok.

2. Vásárlásösztönzés: utóbbi időben gyorsan elterjedt. Eszközei igen sokfélék lehetnek. Például:

  • vendéglátó helyeken bizonyos napszakban adott kedvezmények (happy hours)- készpénz visszatérítések
  • áru minták
  • kuponok
  • reklámajándékok
  • árubemutatók

Akkor a leghatásosabb, ha a marketingkommunikáció más eszközeivel összekapcsolva használják.

3. Public  Relations (PR): célja, hogy a közvéleményben kedvező vélemény alakuljon ki a vállalatról és termékekről és az alkalmazottakról. Eszközei a következők lehetnek:
tájékoztató anyagok a vállalatról és termékeiről
közszolgálati tevékenységek
kiállítások, versenyek és más vállalati rendezvények lebonyolítása
nyomtatott és sugárzott sajtóban hírek közzététele

4. Személyeladás: es értékesítési ajánlattétel a reménybeli vevővel való személyes találkozás során, amely kedvezően esetben üzletkötéssel zárul. Ennek megszemélyesítője a kereskedelmi képviselő.