Információtartalom vázlata
- Az 1-8 számok melletti jelek, ábrák jelentése
- A veszélyes áruk légi fuvarozásánál alkalmazandó speciális szabályok
- A bárcák, jelölések értelmezése
- Példák az egyes kategóriákra
Légi fuvarozásra előkészített csomagolások jelölései :
- Az áru helyes szállítási megnevezése és az UN száma
- A feladó neve és korrekt címe
- A címzett neve és korrekt címe
- A csomagolás minősítési jelölése
- A veszélyes áru bárcája (több veszély jelölése is lehetséges)
- A ICAO TI szerinti árukezelési jelzés (pl. utasszállító gépbe nem rakható, cargo- val szállítható)
- Egyéb ICAO TI szerinti árukezelési jelzés (pl. helyes helyzet "Fent" jelölése)
- A Légi fuvarlevél számát tartalmazó kezelési jelölés (vagy egyéb a légi fuvarozó által megkövetelt jelzés)
A veszélyes áruk légi fuvarozásánál alkalmazandó speciális szabályok
Légi közlekedés
Az un. Chicagoi Egyezmény 18. Annexe-ét (Függelékét) képező ICAO TI (Nemzetközi polgári Légügyi Szervezet Műszaki Utasítása) tekinthető nemzetközileg hatályos szabályzatnak. Ezt az 1971. évi 25.sz. törvényerejű rendelet, a 20/1997.(X.21.)Kormány számú, valamint a 26/1999.(II.12.)KHVM számú rendelet lépteti hatályba, ugyanakkor a gyakorlatban helyette az IATA Dangerous Goods szabályait használjuk.
Az IMDG Code hatályos szövegének szerkezete jelentős mértékben hasonló az ADR/RID/ADN vagy az ICAO TI szerkezetéhez (mivel mindegyik szerkezete követi az ENSZ Mintaszabályzat szerkezetét; összehangolt fejlesztés).
A bárcák, jelölések értelmezése
4.3 sz. bárca: gyúlékony gáz fejlődésének veszélye vízzel való érintkezéskor
Csak cargo repülőgépen szállítható rakomány
Mágneses tulajdonságú anyag
Korlátozott mennyiség
Kriogén folyadék