Marketing:
A marketing napjainkban egyrészt gondolkodásmódot jelöl (marketing filozófia), másrészt pedig tevékenységek összehangolt rendszerét jelenti, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők tervezésének és végrehajtásának összességét (marketing menedzsment).
1998, Bauer – Berács:
Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők, felhasználók igényeinek kielégítése érdekében
- elemzi a piacot
- meghatározza az eladni kívánt termékeket
- megismerteti azokat a fogyasztókkal
- kialakítja az árakat
- megszervezi az értékesítést
- befolyásolaj a vásárlókat.
Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, melynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, h a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.
Marketing stratégia elkészítésének menete:
Marketing stratégia: a marketing célok, az erőforrások és a piaci környezet közötti folyamatos összhangteremtés.
Stratégiai tervezés:
- mindenkori helyzetelemzés
- előrevetítés
- célok
- cselekvési programok
A vállalati küldetésből indul ki: a küldetés a vállalkozó hosszútávú elképzelése a vállalat feladatairól és céljairól. (Kotler)
A stratégiai célképzés folyamata:
Környezetelemzés Vállalatelemzés Vállalati küldetés
Kockázati elemek Relatív erősségek Mit akarok elérni?
Marketing lehetőségek Relatív gyengeségek
A kritikus sikertényezők és a váll potenciál összevetése (mi az, ami elérhető?)
Társadalmi elvárások(Mi tehető meg?) Stratégiai célok
Piackutatás menete:
Egy piackutató felmérés (vizsgálat, kutatás) elvégzése komplex feladat, számos hozzáértő közreműködővel, tárgyi és technikai feltételek biztosításával megvalósítható, sok pénzbe kerülő munka.
A PIACKUTATÁS FOLYAMATA
(Tervezés, szervezés, végrehajtás)

Eredmények FELHASZNÁLÁSA
VISSZACSATOLÁS
Kutatási terv készítése:
A cél megfogalmazása után a rendelkezésünkre álló idő és pénzügyi keret függvényében elkészítjük a kutatási tervet. Ebben meghatározzuk a szükséges infók körét, forrását, a megszerezhetőség módszereit (szekunder, primer).
A vizsgálat végrehajtása:
A kutatási tervtől függően több szálon is futhat, pl szekunder és primer infók gyűjtése. Kérdőívek szerkesztése, sokszorosítása. Infók feldolgozása, adatok táblázatokban, grafikonokban való megjelenítése és elemzése.
Az eredmények összegzése:
Zárójelentésben, tanulmányban foglaljuk össze.
Visszacsatolás:
Eredmények alapján döntések születnek, ezeket a gyakorlat igazolja vissza.