I.
A pultos ügyintéző a részvételi jeggyel egyidejűleg átadja a részletes napra lebontott utasprogramot, mely sok információt nyújt az utazónak.Ezek:

  • az út poziciószáma, megnevezése
  • időpontja, időtartama
  • az indulások és érkezések pontos helye, ideje
  • szállások helye, címe
  • ellátás ( pl. félpanzió, kezd első nap vacsorával, végez ötödik nap reggelivel , svédasztalos rendszerben )
  • napra lebontva a program, kivéve az üdüléseknél, ahol elég azt közölni, mely napra esnek a fakultatív kirándulások
  • tanácsok az utazáshoz ( érvényes útlevelét vigye magával, vámrendelkezések betartása, öltözködés, stb. )
  • az egyéni üdüléseknél kötelezően közölni kell kihez fordulhat az üdülőhelyen ( telepített kísérők, partneriroda )

II.
Ajánlattevő levél

A bizalmas tarifán kívül tehetünk, akár kérésre is ajánlatot partnereinknek. Minden esetben írásban ( levél, fax, e-mail )

Formai követelmények
  • megfelelő címzés, megszólítás
  • hivatkozás az ajánlatkérésre
  • az ajánlat részletes leírása
  • udvarias elköszönés
  • dátum, aláírás
Tartalmi követelmények
  • az ár pontos leírása a devizanem megjelölésével – mit tartalmaz, nettó vagy bruttó ár, jutalék , ingyenesség kérdése,

mely időszakra érvényes, milyen csoportlétszámra vonatkozik

  • az opció határidő megjelölése – ez az időpont, ameddig az ajánlatunk a közölt kondiciók szerint él. Gondoljunk csak arra, hogy a szálláshelyet előre foglalni kell és a szálloda nem tartja a végtelenségig, hanem választ vár !
  • ha nincs a partnerral általános együttműködési szerződésünk , itt hivatkozni kell a fizetési, lemondási, módosítási feltételekre, kötbér vonzatokra, határidőkre

III.
Eladást segítő eszközök:

  • Ajánlatkérő levél (kiutaztatásban)

- tartalmaznia kell a partnerek felé a megszervezésre kerülő csoport legfontosabb adatait
- poziciószám ( azonosító szám, melyet minden rendelés kap és végig is kiséri az egész munkafolyamatot)
- útvonal ( a felkeresendő városok, üdülőhelyek)
- időpont (éjszakák száma)
- létszám ( szobabontás)
- szolgáltatások részletezése:
→ szállás ( konfortfokozat, egyéb kivánságok)
→ étkezés ( csak reggeli, teljes félpanzió)
→ transzferigény
→ programok megrendelése ( városnézés idvezzel, múzeumlátogatás, belépők, kirándulás
- jelezni kell, hogy a túristák milyen közlek-i eszközzel érkeznek

A szórólap – a másik közvetlen kiajánlási mód.

- 1-6 oldal terjedelmű, egyes utak vagy szériák propagálására szolgál
- tartalmi követelmények mint a programfüzetnél terjedelem függvényében
- új árualap esetén, vagy ha van programom és rá akarok segíteni akkor használom
- egyszerű kivitelű
- turnusokat, útvonalakat írunk le benne
- fontos, ha szórólapot készítek, szerepeltetni kell az iroda nevét, címét, logóját, ügyintéző neve, nyitvatartási idő

  • Hírdetések:

- helyének megválasztása függ a túra jellegétől
( szaklapokban pld)

  • Plakátok:

- fontos a méret, szöveg, hely
- legyen figyelemfelkeltő
- tehetjük iroda kirakatába , vagy buszmegálló környékén
- időszakos legyen – tavasszal ne legyen kint már a karácsonyi ajánlat stb…

  • Turisztikai kiállítások, vásárok

- közönségvásárok (utazáskiállítás )
- látványos standdal várjuk a látogatókat
- megfelelő mennyiségű szórólap, szóróajándék
- biztosítsuk hogy lehessen utakra befizetni, foglalni
- sokszor itt árengedményeket is adnak