Mindazon marketing tevékenységek összessége, amelyek ösztönzik a fogyasztók vásárlását és a kereskedői tevékenység hatékonyságát, de nem tartozik a személyes eladás, a reklám és a PR fogalmába. Az eladási folyamatban résztvevő összes szervezetet támogatja, informálja, motiválja az eladás érdekében. Az értékesítés ösztönzés elsősorban támogatás és csak másodsorban kommunikáció. Olyan, többségében kereskedelmi tevékenységet takar, amely a kommunikáción keresztül érvényesül, a piacot befolyásolja, de nem kizárólag kommunikáció.

  • Ösztönző eszközök (versenyek, utazások, bonus, díjak, hirdetési támogatás, ingyenes minták, költség átvállalás)
  • Árral kapcsolatos ösztönzők (kuponok, engedmények, visszatérítés, készpénzfizetési engedmény)
    Információnyújtás (dm, kirakat, bemutatók, értékesítési szóróanyag, katalógus, reklámtárgy, vásárok)
  • Eladásösztönzés +: Segít eladni, Segít megtartani a jelenleg meglevő fogyasztót, Növelheti az eladás gyakoriságát, Növeli a fogyasztói körben az eladásmennyiségét és bevételét, Alkalmazható a meglevő termék imagetámogatásához, Segítheti az értékesítési csatorna támogatását.
  • Eladásösztönzés -: Nem tud változtatni a negatív fogyasztói magatartáson, megállítani hanyatló eladási trendeket, nem létrehozni márkaimaget, kompenzálni a reklámot, létrehozni tartós értékesítési csatorna hűséget.