- Milyen udvariassági szempontokat kell betartani egy telefonon történő egyeztetés során?
- Milyen szabályok betartása fontos, ha mi hívjuk az ügyfelet?
- Hogyan készíti elő a tárgyalást?
- Udvarias bemutatkozás (saját név, munkakör, cég név);
- Hivatkozás esetleges korábbi kapcsolatra (telefonos, személyes);
- Udvarias érdeklődés elfoglaltságról, esetleg egész-ségi állapotról, közben rövid udvarias tájékoztatás a kapcsolatfelvétel okáról;
- Udvarias ajánlatkérés intézése a szóban forgó időpontra, illetve ajánlattétel, ha lehet;
- Udvarias elköszönés a kölcsönösen elfogadott időpont- , illetve a hívó adatainak (név, munkakör, cég név, elérhetőség) ismételt megemlítésével;
Felkészülés üzleti tárgyalásra
- A tárgyalásra történő felkészülésnek fontos szerepe van, amely 3 alapvető elemből áll:
- Az alkucélok kitűzése;
- Milyen kérdéseket kell feltennünk;
- A másik oldal helyzetének megbecslése;
- Milyen kérdésekre számíthatunk;
- A relatív erősségek és gyengeségek felmérése;
- Mi a kezdő pozíciónk (együttműködőnek -, kompromisszumkeresőnek -, engedékenynek -, irányítónak -, vagy elkerülőnek kell-e lenni);
- Van-e elég tényadatunk (meggyőzés);
Felkészülés üzleti tárgyalásra
- Felkészülés magunkból:
- Elért eredmények, jövőbeni célok, a tárgyalás célkitűzése szempontjából (tárgyalási terv);
- Felkészülés a tárgyaló partnerből:
- Célja- , elvárása- , és esetleges igénye a tárgyalás szempontjából (bemutatkozás, ültetés, reprezentáció);
- Hagyomány, kultúra, etikett;
- Technikai háttér kialakítása, megszervezése