Itt az anyagmozgatással, szállítással, raktározással és a logisztikai adminisztrációval kapcsolatban felmerülő költségekkel kell foglalkoznunk. Lényeges, hogy minden olyan költséget számba vegyünk, amely a logisztikai teljesítmények előállítása miatt vált szükségessé. Vigyázni kell, hogy a nem oda tartozó költségeket még véletlenül se vegyük figyelembe. A csak részben a logisztikai teljesítmény érdekében felmerült költségeket pedig csak arányosan számoljuk be. Fontos, hogy az egyéni logisztikai teljesítmények költségeit nagyon pontosan ismerjük, mert azok csak így válnak összehasonlíthatóvá. Ugyanakkor a logisztikai szolgáltatások árképzésnél is így juthatunk észszerű, de gazdaságos értékhez, mely azt jelenti, hogy nem fogunk versenyképtelen, magas, de ráfizetésesen alacsony árat se megadni. A könnyebb eligazodás érdekében célszerű a költségeket csoportonként figyelni. Kétféle, egymásra épülő csoportosítási szempont alkalmazható eredményesen:
- logisztikai funkciónként (anyagmozgatás, szállítás, raktározás, adminisztráció)
- költség fajtánként (bér és közterhei, üzem-és kenőanyagok, karbantartás, alkatrészek, rezsi, amortizáció…)
Pl.: raktározás – mint logisztikai funkció – költségeit - benne dolgozó emberek béreinek és azok közterheinek,
- az épület amortizációs költségeinek
- az épület rezsiköltségeinek
- az épület fenntartási költségeinek
- a raktári berendezések amortizációs költségeinek
- a berendezések üzem-és kenőanyag költségeinek
- a készletek kamatterheinek
- stb. összegeként állíthatjuk elő.