A vállalati célok megvalósítása konfliktus helyzetet teremt.

A konfliktusok szintjei:

  • Emberek és emberek között
  • Emberek és csoportok között
  • Csoportok és csoportok között
  • Csoportok és társadalom között

A konfliktusok forrásai

  • A célok szembekerülése
  • Az érdekek ellentéte
  • Az értékrend eltérései
  • Az erkölcsi normák különbözősége
  • Az előítéletek
  • A tévedések és félreértések

Konfliktusok megoldása csak racionális kompromisszummal lehetséges!
Ha nem jön létre kompromisszum, akkor kialakul a konfrontáció!

  • A konfrontáció elkerülése
  • Az embernek nem csak uralkodnia kell önmagán, hanem tudnia kell magát meg-védeni. Jogos igényeit érvényesíteni!
  • Önszerveződésre és civil kurázsira van szükség
  • Az épített és természeti környezet védelme
  • Az épített és természeti környezetre ható negatív erők többsége a termelői és szolgáltató szférában található
  • Itt kell a kialakult helyzetet szabályozással megoldani

A szabályozás lehetséges módjai

  • Közvetlen szabályozás
  • Normaállítás és a normák betartásának ellenőrzése állami szerepvállalással
  • Közvetett szabályozás