Pénzügy Sziget

01. Marketing fogalma, lényege, és a marketing-mix.

Olvasóink értékelése: 3 / 5

Csillag aktívCsillag aktívCsillag aktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 
Kategória: Marketing alapismeretek tételek
Találatok: 9627

Marketing fogalma

Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényei kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt terméket és szolgáltatást. Tágabb értelemben a vállalt egészére kiterjedő szemléletmód. Kiterjesztett értelemben jelenti minden értékkel rendelkező jószág cseréjét.
A marketing az 1990-es évek elején termelésközpontú, a termékeket egyszerűen csak eladták, nem figyelték a piaci környezetet. Az 1930-as években kínálat-orientált a termelési kapacitás minél jobb kihasználása. Az 1940-es évek „a fogyasztó a király” a vevő igényeire figyel. Az 1950-es évek az Erectrik Campany megfigyelése szerint: meg kell mutatni a gyártóknak, hogy mit vár a fogyasztó. Napjainkban piackutatás, piacfejlesztés.
A marketing eszközök optimális eredményt adó kombinatív alkalmazása a marketing-mix.

A marketing-mix elemei: a "4P"

  • Product: termék
  • Price: ár
  • Place: értékesítési csatorna
  • Promotion: reklám

PRODUCT (termék): bármi, amivel szükséglet kielégíthető

A termékek lehetnek:

  • Nem tartós javak
  • Tartós javak
Termékek tárgyiasultság szerint:
  • Áruk
  • Szolgáltatások

Termékek rendeltetés szerint:

  • Fogyasztási cikkek
  • Termelői eszközök

A termékfejlesztés az ötletek bevezetésétől a piacra való bevezetéséig tart. Fontos része a csomagolás és a márkahűség kialakítása. A termék piaci életgörbéjétől függően változik a várt nyereség.

PRICE (ár): a termék, szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke

Árpolitikai célok:

  • túlélés
  • lefölözés
  • költségelvű
  • versenytársakhoz igazodó.

PLACE (értékesítési csatorna): ahol a termék eljut a fogyasztóhoz

Az értékesítés lehet:

  • Közvetlen: termelőtől egyből a fogyasztóhoz jut a termék.
  • Közvetett: a termék közvetítő útján jut el a fogyasztóhoz.

PROMOTION (reklám): marketingkommunikációés értékesítéssel kapcsolatos tevékenységek

Reklám részei:

    • Személyes eladás
    • Public relations
    • Sales promocion
    • Klasszikus reklám
    • Egyéb piacbefolyásoló tényezők.

Hírlevél

Befektetés TITKOK könyv

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam

Skalp DVD

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam

Swingtrade DVD

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam

Tanfolyam Budapesten

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam

Tőzsdetanfolyam DVD

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam

Skalp DVD

tőzsde, forex, forex kereskedés, forex tanfolyam