Marketing információ rendszer (MIR) : különböző belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását és megjelenítését megvalósító rendszer. Alrendszerei :
• Piackutatási rendszer (marketing kutató rendszer)
• Marketing felderítési rendszer (marketing figyelő rendszer)
• Belső adatszolgáltatás (belső beszámolók rendszere)
• marketing modellezés (marketing elemző rendszer)
mir.jpg
Információkkal szembeni követelmények :
• relevancia és teljesség (az információk a vizsgált jelenségre vonatkozzanak és lehetőleg lefedjék azokat)
• megbízhatóság
• időszerűség (aktualitás)
• mérhetőség
Marketingkutatás : olyan objektív formális eljárás, ami a marketing döntéshozatalt a gyakorlatban is alkalmazható információkkal látja el az adatok szisztematikus gyűjtése, elemzése és közlése révén. A vállalati marketing tevékenység információs bázisa, célja, hogy a mindenkori konkrét termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan választ adjon
• az általános piaci helyzetre (főbb jellemzőire, piaci részesedésre, konkurensekre, fogyasztókra)
• keresleti helyzetre ( szükséglet, igény, fogyasztói magatartás, keresletre ható tényezők)
• beszerzési lehetőség (forrás megtalálása, nyereséges és eredményes árukészlet kialakítása)
• kínálati helyzet ( termék, ár csomagolás, eladási feltételek
Marketing információs rendszer funkciói : az információk ..
• gyűjtése, szelektálása
• tárolása, elemzése
• feldolgozása
• áramoltatása, megjelenítése, közlése
• információs rendszer működtetése
Marketingkutatás módszereinek osztályozása :