Pénzügy Sziget

Olvasóink értékelése: 0 / 5

Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

A marketing tervezés folyamata:

A marketinglehetőségek elemzéséből. a célpiacok felkutatásából és szelektálásából, a részstratégiák és programok tervezéséből, valamint a marketingműveletek szervezéséből. végrehajtásából és ellenőrzéséből áll.
A marketingtervezés az alábbi lépésekből áll:

  1. Makro- és mikrokörnyezet elemzése, helyzetelemzés
  2. Termék piaci lehetőségeinek elemzése, célpiacok felkutatása, szegmentálás
  3. Célcsoportképzés, pozicionálás
  4. Marketingstratégia meghatározása és lebontása részstratégiákra, marketing-mix kialakítása  (termékhez, értékesítéshez. árkialakításhoz és a promocióhoz kapcsolódó marketing eszközök meghatározása)
  5. Marketingprogram kialakítása (a marketing-mix elemeinek használatának sorrendisége és ütemezése)
  6. Költségek elemzése (javasolt marketing eszközök alkalmazása során felmerülő költségek elemzése és azok szembeállítása a vállalati menedzsment elképzeléseivel illetve a vállalat lehetőségeivel)
  7. Controlling (a marketing eszközök alkalmazása során elvégezhető ellenőrzési lehetőségek feltárása, és konkrét javaslatok kidolgozása a controlling eszközökre, valamint a controlling alapját képező mutatók megállapítása)

Marketing megjelenési formája a vállalaton belül:

MARKETING-MIX, a vállalati marketing eszközök tudatos és megfelelő arányú, az aktuális piaci helyzethez alkalmazott kombinációja "4P"

  1. Termékpolitika (product): terméktervezés, fejlesztés, pozicionálás, termékek bevezetése és kivonása, formatervezés, csomagolás, kutatás
  2. Árpolitika (price): költségvizsgálatok, fogyasztói árelfogadás vizsgálata, árpolitika meghatározása, költségtérítések, engedmények, árérzékenység vizsgálata
  3. Értékesítési politika (place distribution): értékesítési út és politika meghatározása, logisztika, kereskedelmi formák alkalmazása, kereskedelmi partnerek kiválasztása, kereskedelmi szervezet kialakítása
  4. Reklám (promotion): kommunikációs elvek és startégiák meghatározása, reklám és PR tevékenység koordinálása, eladás ösztönzés, reklámhatás elemzés.