Marketingkoncepció:

A vállalat eredményes működése és fejlődése érdekében ki kell alakítani a megfelelő marketingkoncepciót. Az előkészítés érdekében a vállalatnak fel kell tárnia, hogy működése körében milyen kielégíthető szükségletekkel és milyen potencionális vásárlókkal lehet számolni.

A marketingkoncepció kialakításánál figyelembe kell venni a következőket:

  • vállalat külső környezete,
  • potencionális vásárlók,
  • potencionális versenytársak,
  • piaci versenyviszonyok.

A marketingkoncepció kidolgozásának folyamatában el kell készíteni a piaci szegmentációt.

Termékmarketing:

A termékmarketinget tekinthetjük a marketingmix legfontosabb elemének. A termékek bemutatása révén a vásárlók meg tudják és feltudják ismerni a különböző termékeket, márkákat.

Termékmarketing kategóriái:

  • termékek legfontosabb jellemzői
  • termékminőség
  • piaci pozíció
  • életciklus
  • márka
  • csomagolás, címkézés
  • garanciák
  • kapcsolódó szolgáltatások