A közigazgatási szerv a tv. mellékletében meghatározott adatkörre kiterjedő közszolgálati alapnyilvántartást köteles vezetni. (Más adatok nem kezelhetők.)
Az alapnyilvántartás célja a közszolgálati jogviszonyból származó jogok gyakorlásához és kötelezettségek teljesítéséhez szükséges adatok kezelésének biztosítása a jogviszony alanyai számára.

Az alapnyilvántartás adatai közül közérdekű:

  • Közigazgatási szerv megnevezése,
  • Köztisztviselő neve,
  • Besorolása.

A közigazgatási szerv vezetője felel:

  • Személyes adtatok védelméért
  • Adatkezelés jogszerűségéért
  • Adatszolgáltatásért.

Közszolgálati adatvédelmi szabályzat

A közszolgálati adatvédelmi szabályzatban kell meghatározni az iratok, adatok kezelésének adatvédelmi, adatbiztonsági szabályait.
Az adatszolgáltatást az alapnyilvántartás alapadatairól és változásairól minden év szeptember 1-ig a központi közszolgálati nyilvántartás számára meg kell küldeni.

Cél:

  • Kormány személyzetpolitikájának kialakítása
  • Köztisztviselői életpályával összefüggő adatok és elemzések biztosítása
  • Előmeneteli és illetményrendszer országos működtetéséhez szükséges elemzések
  • EU integrációval kapcsolatos adatszolgáltatás biztosítása
  • Tartalékállomány információs bázisának működtetése.

Az alapnyilvántartás más adatrendszerrel nem kapcsolható össze.

Betekintésre jogosult:

  • Saját adataiba a köztisztviselő
  • Köztisztviselő felettese
  • Minősítést végző vezető
  • Törvényességi ellenőrzést vezető
  • Fegyelmi eljárást lefolytató szerv
  • Munkaügyi per kapcsán a bíróság
  • Büntetőeljárásban a nyomozó hatóságok, ügyész, bíróság.
  • Személyzeti, munkaügyi és illetmény-számfejtési feladatokat ellátó szerv munkatársa

Köztisztviselő jogosult:

  • Helytelen adat helyesbítését kérni,
  • Jogellenesen nyilvántartott adat törlését kérni,
  • Jogellenesen kért adat közlését megtagadni.

Az adatkezelő köteles haladéktalanul helyesbíteni vagy törölni.
Közalakalmazottakra hasonló szabályok vonatkoznak.