Projekt:

Pontosan meghatározott célok (eredmények) elérése megadott időre adott költségkeret mellett.

Életciklusai:

  1. Kezdeményezési (koncepcionális) fázis
    • Ötlet/igény felmerülése
    • Projektjavaslat elkészítése
    • Részletesebb piaci elemzések (megvalósíthatósági tanulmány) készítése
  2. Tervezési fázis
    • Projekt célok definiálása
    • Projekt menedzsment létrehozása
    • Tevékenységek, erőforrások tervezése-ütemezése, integrálása minőségi-, illetve biztonsági előírásokkal, adminisztrációval
    • Életciklus-előrehaladás ellenőrzési tervek készítése
  3. Végrehajtási (implementációs) fázis
    • Tervek „üzembehelyezése”
    • Tevékenységek figyelemmel kísérése, irányítása
    • Előrehaladás (periodikus) vizsgálata, szükség szerinti reviziója
  4. Lezáró (befejező) fázis
    • Projekt komplettálása
    • Átadás
    • Projekt kiértékelése
    • Nyomon követési feladatok

Projetmenedzsment funkciói:

  1. Projekt tervezés
    • A projektvezető a közreműködő szervezeti egységekkel együtt team munkában végzi
    • Jellemző a kettős feladat:
      • A megtervezendő rendszer kialakítása megfelelő módszerek, technikák segítségével
      • Az ehhez megfelelő tervezési eljárás kidolgozása
  2. Projekt szervezés
    • Team építés és fejlesztés
    • A különböző team-ek tevékenységének szervezése, összehangolása (konfliktusok kezelése)
  3. Projekt koordinálás
    • Kitűzött határidők betartása
    • Információáramlás biztosítása
  4. Projekt irányítás
    • A munkálatok terv szerinti lebonyolítása

Projekt ellenőrzés

A projekt futását folyamatosan követő tevékenység
(Ki kell terjedjen mennyiségi-, minőségi- és funkcionális szempontokra)