• Milyen udvariassági szempontokat kell betartani egy telefonon történő egyeztetés során?
  • Milyen szabályok betartása fontos, ha mi hívjuk az ügyfelet?
  • Hogyan készíti elő a tárgyalást?
  • Udvarias bemutatkozás (saját név, munkakör, cég név);
  • Hivatkozás esetleges korábbi kapcsolatra (telefonos, személyes);
  • Udvarias érdeklődés elfoglaltságról, esetleg egész-ségi állapotról, közben rövid udvarias tájékoztatás a kapcsolatfelvétel okáról;
  • Udvarias ajánlatkérés intézése a szóban forgó időpontra, illetve ajánlattétel, ha lehet;
  • Udvarias elköszönés a kölcsönösen elfogadott időpont- , illetve a hívó adatainak (név, munkakör, cég név, elérhetőség) ismételt megemlítésével;

Felkészülés üzleti tárgyalásra

 

  • A tárgyalásra történő felkészülésnek fontos szerepe van, amely  3 alapvető elemből áll:
    • Az alkucélok kitűzése;
  • Milyen kérdéseket kell feltennünk;
    • A másik oldal helyzetének megbecslése;
  • Milyen kérdésekre számíthatunk;
    • A relatív erősségek és gyengeségek felmérése;
  • Mi a kezdő pozíciónk (együttműködőnek -, kompromisszumkeresőnek -, engedékenynek -, irányítónak -, vagy elkerülőnek kell-e lenni);
  • Van-e elég tényadatunk (meggyőzés);

Felkészülés üzleti tárgyalásra

  • Felkészülés magunkból:
    • Elért eredmények, jövőbeni célok, a tárgyalás célkitűzése szempontjából (tárgyalási terv);
  • Felkészülés a tárgyaló partnerből:
    • Célja- , elvárása- , és esetleges igénye a tárgyalás szempontjából (bemutatkozás, ültetés, reprezentáció);
    • Hagyomány, kultúra, etikett;
  • Technikai háttér kialakítása, megszervezése