A logisztikai funkciók hatékonyságát mérő mutatószámok és a logisztikai funkciók működtetésének költségei megjelennek a vállalati stratégiában. Ez kijelöli a logisztikai fő feladatait, de egyben hozzárendeli a szükséges forrást is. A vállalti stratégia tartalmazza az ügyfeleknek a termékkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásait, és azt, hogy ezeket milyen mértékben fogja a cég kielégíteni. Fontos vállalati döntések előtt minden esetben készül részletes logisztikai hatástanulmány, mely tisztázza, hogy a tervezett intézkedés milyen hatással van a termék, szolgáltatás minőségére, a készletek nagyságára, a szállítási költségekre, a rugalmas alkalmazkodó képességre, stb. E tanulmány eredményeit a stratégia végső változata figyelembe veszi azzal, hogy a hatásokat végigvezeti az érintett folyamatokon és a megfelelő célkitűzéseket úgy módosítja, hogy az összhang létrejöjjön.