A logisztikai stratégia globális megközelítésben tehát nem más, mint a teljes logisztikai lánc több kritérium alapján történő elemzése, és az elemzések alapján kidolgozott cselekvési program, melynek elemei összhangban állnak egymással és a vállalati stratégia más részeivel. A vállalati stratégia beilleszti a céget az ellátási láncba (supply chain), ami a végső fogyasztó érdekében alakul ki és lényege, hogy minden termelő/szolgáltató egyik oldalról fogyasztója a neki eladónak, ugyanakkor szállítója a tőle vásárlóknak. A logisztika globális megközelítésben tehát túlmutat a szűk vállalati kereteken és figyelembe veszi a teljes ellátási lánc állította igényeket is. Megállapítható tehát, hogy:

  • koncepciója a minden értelemben 0%-os meghibásodásra való törekvés, a költségek minimalizálása a funkciók maradéktalan és jó minőségű ellátása mellett, és a szabványosítás.
    Eszközei a folyamatok:
    • szervezése,
    • irányítása,
    • ellenőrzése,
    • felülvizsgálata.